Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

CVR: 36301813. (skaarup)

Enkeltmandsvirksomhed, etableret 22. februar 2015.

Adr.: Retronisten.dk, Byskellet 53, 6971 Spjald

E-mail:

niklas@retronisten.dk

charlotte@retronisten.dk

Tlf: 61690399

Betaling

På Retronisten.dk kan du betale via MobilePay, Kortbetaling via Quickpay og via Bankoverførsel. Beløbet bliver først hævet på din konto, når varen er afsendt fra os.

Ved afregning samtidig med afhentning hos os, eller hvis du handler med os på markeder, kan du betale kontant, via Mobilepay eller med kort og Applepay via IZettle kortlæser.

Hvis du vælger bankoverførsel, skal vi oplyse, at det ikke er muligt at gøre indsigelse. Læs om indsigelsesordningen.

Levering

Vi afsender varer efter betaling er modtaget, indenfor 0-1 dag. Der kan forekomme undtagelser i forbindelse med fx sygdom eller forsinkelse hos forsendelsesleverandør. Du modtager altid besked, hvis vi sender senere end 1 dag efter endt køb, ligesom du modtager besked med sporingskode for din levering, når vi har afsendt.

Ved køb for over 399 kr. sender vi gratis i DK. Grønland og Færøerne undtaget.

Husk at vælge mellem ‘Jeg afhenter selv’ eller ‘Ja tak til gratis levering’ i kurv.

Særlige vilkår

Vores varer sælges efter reglerne for brugtmoms. Det medfører for dig som køber, at du ikke kan foretage fradrag for købsmoms.

Vi tager forbehold for tastefejl i pris, ændring i pris og fejl i lagerstyring. Ligeledes gør vi opmærksom på, at mindre afvigelser i opfattelsen af farvenuancer på varen, når du modtager den i forhold til gengivelsen på Retronisten.dk kan forekomme. Gengivelsen kan blandt andet afhænge af skærmindstillinger på din computer/mobil/tablet. Vi gør vores bedste for at gengivelsen bliver så nøjagtig som muligt.

Det sidste forbehold: Vi har et menupunkt med forskellige mærker (fx. Bing og Grøndahl) som underpunkter. Hvis ikke vi har varer hjemme i kategorien, er disse sider tomme.

Vi sletter solgte varer.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 365 dages fortrydelsesret, når du handler hos os på Retronisten.dk.

Du skal blot give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Send os en email på charlotte@retronisten.dk eller kontakt os på 61690399. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du handler hos os på markeder gælder fortrydelsesretten som udgangspunkt ikke, da varen her er købt som beset. Bliver du alligevel ked af dit køb indenfor de første 14 dage, så kontakt os. Vi vi helst have glade kunder.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan besigtige varen på samme måde, som hvis du besigtiger den i en fysisk butik.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må besigtige varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet ved brug af fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følger af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Retronisten.dk, Byskellet 53, 6971 Spjald.

Tag altid kontakt til os, og afvent svar – inden du afsender varer retur.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb, og du har ved handel med Retronisten 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du vil reklamere, skal varen sendes til: Retronisten.dk, Byskellet 53, 6971 Spjald.

Tag altid kontakt til os, og afvent svar – inden du afsender varer til reklamation.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, Adresse, Telefonnummer, E-mail adresse.

Når der indsamles personoplysninger, sker det udelukkende for at vi kan betjene din ordre.  Oplysninger afgivet til os videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Vi behandler dine oplysninger forsvarligt og fortroligt.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ejer Charlotte Skaarup. Vi finder sikkert en løsning.

Mod forventning kan du i så tilfælde rette henvendelse til Forbrugerhotlinen, Center for Klageløsning eller i sidste instans til Forbrugerklagenævnet.